Friday 16 November 2012

✿ Kurung Biru Untuk Alia....

 




✿ Hidup ini jalan dengan dua persimpangan kerana itulah manusia harus memilih - Alia terpaksa memilih antara bekerja di syarikat pengedaran kereta mewah Tengku Rayyan atau di syarikat hartanah Irfan.Kemudian dia terpaksa memilih lagi apabila Irfan melamarnya.

✿ Hidup tidak boleh ditangguh tangguh dalam membuat keputusan - Tengku Rayyan yang lambat menawarkan kasihnya pada Alia.Lalu Alia memilihIrfan sahabat Tengku Rayyan.Lalu dia berputih mata.

✿ Hidup penuh dengan perkara yang tidak disangka sangka - Alia tidak boleh berkahwin dengan Irfan kerana  lelaki itu adalah abang kandungnya sendiri terpisah diwaktu kecil.

✿ Tapi manusia hidup lagi tidak dapat diduga - Irfan tetap menyayangi Alia walaupun dia tahu Alia adik kandungnya itu bahagia dengan lelaki lain.

✿ Selepas dapat tahu perkara itu,Irfan menyuruh Rayyan berkahwin dengan Alia untuk menjaga maruh keluarga Alia dan keluarganya daripada malu terhadap jiran jirannya.Perkahwinan Rayyan dan Alia menyebabkan Irfan menjadi separuh gila.Sehinggakan dia sanggup memukul kawan karibnya hanya dia cintakan Alia.

Akibat peristiwa itu,Irfan merengkuk di dalam penjara.3 bulan kemudian,pihak hospital mengmbil Irfan untuk membuat rawatan susulan mungkin penyakitnya datang kembali.Irfan menghadapi tekanan jiwa yang amat serius sejak dahulu lagi.Tekanan jiwa yang dialami Irfan disebabkan mamanya terlalu cerewet dalam memilih calon isteri untuk Irfan.Irfan mula mengerti bahawa Alia sudah menjdi milik Rayyan dan dia sudah boleh menerima kenyataan bahawa Alia adalah adik kandunnya.

No comments:

Post a Comment