Tuesday 4 December 2012

✿ Lempeng Oatmeal...

 
1 cawan oat (saya guna quaker quickcook oatmeal, pek yang kaler biru) - dikisar
1 cawan tepung gandum
2 sudu besar gula

2 sudu kecil baking powder
1/2 sudu kecil garam
3 sudu butter, dicairkan (saya letak dalam cawan kecil dan masukkan dalam microwave for 30 seconds)
1 1/4 cawan susu (saya guna susu HL)
3/4 cawan oatmeal, dimasak bersama 1 1/2 cawan air dan sedikit garam (saya campur semua bahan-bahan ni dan masak dalam microwave for 2.5 minutes)
1 sudu besar madu
2 biji telur saiz besar
Cara-cara

Campur semua bahan-bahan kat atas tu dan kacau sehingga sebati.
Panaskan kuali dan masukkan sedikit minyak + butter. Masak lempeng macam biasa (saya masak satu senduk at a time, kalau nak masak saiz besar-besar pun boleh)
Hidangkan panas-panas.

1 comment:

  1. Waaaaaaaa......!!!! sedapnyeee!!! awak da buat ke? nanti anta kat kite eh.. ;)

    ReplyDelete